Mythische dieren

Heb je je ooit afgevraagd of mythische dieren werkelijk bestaan? In deze les nemen we je mee op een fascinerende reis langs zowel mythische als echte dieren. We duiken in de wereld van de cycloop, de griffioen en de eenhoorn. Deze wezens kennen we uit oude verhalen, vage foto’s en onduidelijke video’s. Vele avonturiers, waaronder Marco Polo, hebben expedities ondernomen om meer te ontdekken over deze mysterieuze dieren.

Interessant is dat sommige dieren, die ooit als mythe werden beschouwd, nu als echt zijn bewezen. Denk bijvoorbeeld aan de reuzeninktvis of de coelacanth. En er zijn nog steeds dieren waarbij we ons afvragen: zijn die wel echt?

Deze les biedt je nieuwe inzichten in onze waarneming en de werking van de wetenschap. Vroeger baseerden onderzoekers zich op onvolledige verhalen, tekeningen, vreemde sporen en geluiden. Maar met de vooruitgang in techniek heeft de wetenschap grote sprongen gemaakt. Mythische dieren blijven een bron van fascinatie, terwijl de echte, bestaande dieren toegankelijker zijn geworden voor ons allemaal.

Alles wat je moet weten:

  • Voor: Groep 7-8 en 1e en 2e klas
  • Duur: 90 minuten
  • Aantal leerlingen: maximaal 2 klassen per programma
  • Vanuit school: één ouder/begeleider per vijf leerlingen
  • Hoofddoel: Oriëntatie op de wereld en jezelf, kunst oriëntatie
  • Aansluiting kerndoel:
  • 40) De leerlingen leren in de eigen omgeving veel voorkomende planten en dieren onderscheiden en benoemen en leren hoe ze functioneren in hun leefomgeving.
    41) De leerlingen leren over de bouw van planten, dieren en mensen en over de vorm en functie van hun onderdelen.
    55) de leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
    56) de leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.
Boek direct

Geïnteresseerd in deze les? Reserveer dan gemakkelijk je bezoek online en vul het aanvraagformulier in.

Boek een schoolbezoek

Reptielenfeestje
Tot op het bot

Blijf op de hoogte!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.